تبلیغات
شیک پوشان : مدل لباس , مدل ارایش , اموزش اشپزی , مقالات لباس و ارایش و ... - تأثیر ویتامین ها و املاح در حفظ جوانی پوست
ارشیو مدل لباس
اخبار مد فشن مقالات مد و زیبایی نكات طلایی مد و لباس گالری انواع لباسها مدل مانتو مدل دامن مدل پلتو گالری انواع لباس ها مدل بلوز و شلوار مدل لباس عروس البوم لباس عروس مدل لباس شب مدل تاپ زنانه مدل شلوار اقایان مدل لباس تابستانی مدل کت و شلوار زنانه مدل لباس برای خامهای چاق مدل لباسهای زیبا مدل لباس عروس مدل لباس فشن مدل لباس دختر بچه ها مدل لباس کودک و نوزاد مدل لباس روسی مدل لباس افغانی مدل لباس هندی لباس راحتی و خواب مدل ژاکت زنانه مدل لباس نامزدی مدل لباس نوجوان مدل لباس حاملگی مدل روسری و شال مدل لباس مهمانی مدل لباس ایرانی با حجاب مدل لباسهای زمستانی مدل با حجاب اسلامی مدل کت و شلوار زنانه مدل لباس اسپورت مدل لباس نامزدی مدل لباس مجلسی خانوم ها مدل لباس مجلسی و نامزدی مدل های دیگر ... مدل کیف مدل کفش مدل انگشتر مدل ساعت زنانه مدل طلا و جواهرات مدل ماشین عروس مدل تاج و جواهرات مدل دسته گل عروس دکوراسیون آشپز خانه تزئین و دکوراسیون خانه اموزش اشپزی انواع کباب انواع پیتزا انواع سالاد انواع غذا های خارجی انواع غذا های دریایی
امار و اطلاعات
بازدید های امروز :
بازدید های دیروز :
بازدید این ماه :
بازدید ماه قبل :
مجموع بازدیدها :
كل مطالب:
بروز شده :
ارشیو ارایشی
لینك دوستان
»تأثیر ویتامین ها و املاح در حفظ جوانی پوست


ShikPoshan.COm | تأثیر ویتامین ها و املاح در حفظ جوانی پوست

 عملکرد یک سری از ویتامین های گروهB را در حفظ جوانی پوست برای شما بیان و  تاثیر فولات، ویتامین هایA وC، آهن و مس را بر سلامتی پوست بررسی می کنیم.

فولات:

فولات(اسید فولیک) همانند ویتامینB12 در بسیاری از واکنش های بیوشیمیایی بدن نقش دارد و همانندB12 برای سلول­هایی که سرعت تکثیر بالایی دارند مثل سلول­های پوستی، لازم است.

بهترین منابع غذایی فولات شامل جگر و سبزیجات سبز برگی شکل مانند کلم ، کاهو و اسفناج است.

بعضی اوقات، افسردگی تنها علامت کمبود فولات در بدن است. غذاهای گیاهی غنی ترین منبع فولات هستند، به خصوص سبزیجات سبزِ برگی شکل مثل کلم ، کاهو و اسفناج پخته. تنها منبع حیوانی غنی از فولات، جگر است. منابع غنی از اسید فولیک عبارتند از : حبوبات، ماءالشعیر، جوانه گندم خام، آب پرتقال ، زرده تخم مرغ  و موز .

این ویتامین با نگهداری طولانی مدت مواد غذایی و در طی عمل پختن غذا از بین می رود. بهترین راه برای دریافت کافی فولات، مصرف سبزیجات تازه یا کمی پخته است. مصرف  کم ِِ سبزیجات و میوه، شما را در معرض خطر کمبود فولات قرار می دهد. مصرف بعضی داروها با جذب فولات در بدن تداخل می کند و باعث کمبود آن در بدن می شود.

ShikPoshan.COm | تأثیر ویتامین ها و املاح در حفظ جوانی پوست

ویتامین A:

 ویتامینA  برای حفظ سلامتی سلول­های پوستی لازم است. کمبود این ویتامین، باعث خشکی و ایجاد چین و چروک در پوست می شود. کسی که دچار کمبود ویتامینA باشد، هیچ درمان پوستی در او  پاسخ مطلوب نمی دهد.

کمبود این ویتامین در کشورهای جهان سوم شایع است و بیماری های زیادی را به وجود می آورد. در کشورهای پیشرفته کمبود این ویتامین به شکل خفیف وجود دارد.

ویتامین A نوسازی سلول های پوستی را افزایش می هد. بنابراین همیشه سعی کنید به مقدار کافی جگر ، شیر و لبنیات ، تخم مرغ ، هویج و سبزیجات سبز برگی شکل بخورید.

منابع غذایی غنی از ویتامینA شامل جگر، کره ، زرده تخم مرغ ، شیر و لبنیات است. البته این  مواد غذایی دارای مقدار زیادی چربی اشباع و کلسترول هستند.

بعضی سبزیجات مثل هویج  و کلم بروکلی نیز دارای بتاکاروتن هستند که در بدن تبدیل به ویتامینA می شود.

مصرف کم غذاهای حیوانی و سبزیجات غنی از بتاکاروتن، منجر به کمبود ویتامینA در بدن می شود.

البته دریافت مقادیر زیاد ویتامینA (از طریق مصرف زیاد مکملA یا مصرف زیاد جگر) باعث ایجاد مسمومیت ویتامینی در بدن و عوارض ناشی از آن خواهد شد. بنابراین از مصرف بیش از حد آن خودداری کنید.

ShikPoshan.COm | تأثیر ویتامین ها و املاح در حفظ جوانی پوست

ویتامینC، آهن و مس :

دلیل ذکر این سه ماده ی مغذی با هم، این است که هرسه با هم برای ساخت کلاژن در بدن لازم هستند. کلاژن اصلی ترین پروتئین ساختمانی در پوست است.

کمبود هر یک از این سه ماده مغذی، علاوه بر سایر مشکلات سلامتی، حالت کشسانی و قدرت التیام پوست را کاهش می دهد.

ویتامینC در سبزیجات و میوه های تازه و بیشتر در مرکبات (پرتقال، گریپ فروت، انواع لیمو  و نارنگی)، کیوی، انواع توت، گوجه فرنگی، فلفل دلمه ای، هندوانه ، طالبی ، توت فرنگی، سیب زمینی و سبزیجات برگ سبز موجود است.

ویتامین C، آهن و مس حالت کشسانی پوست را حفظ می کنند و قدرت التیام آن را افزایش می دهند. همیشه سعی کنید در برنامه غذایی روزانه ی خود از منابع غذایی این مواد مغذی استفاده کنید.

غذاهای غنی از آهن عبارتند از : گوشت قرمز، ماهی، زرده ی تخم مرغ، جگر، قلوه، لوبیای پخته، سبزی های دارای برگ سبز تیره مثل اسفناج تازه و جعفری،  حبوبات  مثل عدس و لوبیا، پودر کاکائو ، نخود سبز، آجیل، خشکبار مثل انواع برگه ( برگه آلو، هلو  و زرد آلو )، توت خشک، انجیر خشک و کشمش.

مس در انواع مختلفی از مواد غذایی وجود دارد و کمبود آن بسیار نادر است، مگر در افرادی که مکمل روی مصرف می کنند.منابع غذایی مس شامل : جگر، قلوه، شکلات ، حبوبات، آجیل و خشکبار است.

نیره ولدخانی – کارشناس علوم تغذیه پایگاه شیك پوشان






طبقه بندی: ویتامین ها،  ویتامین ها، 


تاریخ جمعه 1388/12/14 نویسنده Re(Z)a  || نظرات () ||
صفحات سایت
مطالب جدید

» مشکل‌تان تورم است؟ ورزش کنید!

» ایا زایمان ریزش مو می‌آورد؟

» ویتامین و املاح برای جلوگیری از ریزش مو

» ملاسما یا لک پوست حاملگی

» پنج توصیه ساده برای پوست زیبا

» توصیه های یک پزشک برای چگونگی لایه‌برداری پوست

» با مژه های صاف و بیحالتم چه کنم؟

» برجسته سازی لبها

» روش صحیح استفاده از اتوی موی سر

» مدل لباس با رنگهای مختلف برای مجلس

» مدل لباس فوق الاده زیبا مجلسی

» تونیک های شیک با حجاب 2009

» مدل لباس عروس

» مدل لباس دیدنی جدید 2010

» راهنمای رنگ کردن موهای سفید

» مدل لباس مهمانی جدید

» از بین بردن موهای صورت

» مصرف ماءالشعیر ، موثر در جلوگیری از ریزش مو

» جدیدترین مدلهای لباس مجلسی 2010

» مدل لباس های فشن 2010

» مدلهای آرایش خلیجی 2010

» مدلهای جدید حلقه ازدواج

» چگونه صورت خود را درخشان کنیم

» جوانتر کردن دستها و ناخنها تنها در ۱۰ دقیقه

» با توصیه های ما صورتی زیبا داشته باشید

» عضلات صورت و شادابی چهره

» جدیدترین مدلهای لباس شب کوتاه

» شیک ترین مدلهای لباس نامزدی

» مدلهای مو و شنیون عروس 2010

» توصیه‌های ضدچروک